Sunday, November 9, 2014

Jalan-Jalan Cari Makan Edisi Pulau Pinang ( 1 November 2014 )

Sudah lama tidak buat kerja gila. Kalau dahulu aku rajin berjalan kemana-mana, turun naik bas, keretapi, feri dan kereta sewa. Namun sejak makin meningkatnya usia, aktiviti itu agak perlahan sedikit.

Namun pada 1hb November 2014, Aku bersama dua lagi sahabat buat kerja gila menuju ke Utara. Kata Cik Lin sempena Hari Ulangtahun Kelahirannya. Aku hanya menurut perintah sahajalah memandu ke Utara. Misi kali ini bukanlah bersiar-siar menikmati keindahan alam tetapi Misi Memberi Saka makan. 

Jam 8 pagi bertolak dari Shah Alam. Terus bergerak sehingga tiba di RNR Tapah untuk bersarapan pagi.


Kali ini ingin merasa Jambatan kedua Pulau Pinang Jambatan Sultan Abdul Halim Muadzam Shah. Panjang sangat dan rasanya cukuplah sekali itu melaluinya.





Lebih kurang jam 12 tengah hari kami tiba di Bandar Georgetown. Kali ini kami pilih Hotel Cititel yang lokasinya sangat strategik kerana betul-betul terletak di tengah bandar. Selesai memungah masuk semua bag, perut sudah lapar.



Turun bawah jalan kaki ke hadapan sedikit Line Clear sudah menanti. Jangan cerita banyaklah kita tengok jek gambar.


Nak kata kedai dalam bangunan tidak, kedai ni dilorong bangunan

Orang ramai disini

Inilah rupa Nasi Kandarnya. Ini Cik Lin punya. Ayam goreng, udang sekor, bendi dan timun. Harganya???..hehehe

Jangan sangka orang yang badan kecil ini tidak kuat makan. Katanya sambut hari lahirnya..jadi kita bagi can lah dia menikmati sepuas-puasnya.

Yang ini pulak cik Yati. Makan guna sudu sebab tak nak tangan bau kari.


Nah! ini harganya untuk tiga orang makan. siap masuk harga air semua sekali dalam RM89. Harga menu yang Cik Lin makan tu sahaja dah RM22.50. Kalau tanya saya berbaloi atau tidak, pada saya kedai ini hanya gahnya pada nama. kesedapan makanannya agak kurang dan lebih sedap lagi di kedai yang tiada nama.


Selepas selesai makan tengah hari balik ke bilik semula berehat sebentar. Lebih kurang jam 3 petang mulakan aktiviti meronda-ronda di Bandar Georgetown. Mari cuci mata, belanja sekeping dua gambar yang rajin di snap.































Tak larat nak letak caption satu-satu gambar..hehe, maaf model-model saya, model kampung jadi keras sedikit.

Sudah letih merayau-rayau, misi kedua makan-makan. Mee Sotong dan Air Kelapa Goncang..haha Coconut Shake dah. Tempat makan ni dekat dengan Padang Kota Lama.


Ini kedai coconut shake

Ini kedai Mee Sotong. Sebelah menyebelah. Kena beratur Okeyyy..

Inilah rupa Mee Sotong. Pertama kali makan, ada orang sombong tak nak...hehe..tapi kali ini dia yang beratur.

Coconut shake. ini kali kurang ummpphh. Air kelapa sudah rasa masam.

Nampak tak terujanya dia? Siap tapau balik hotel okeyy..


Tamat kisah hari pertama. Malam tidak keluar gara-gara Bola Sepak Akhir Piala Malaysia. JDT Vs Pahang. Keterujaan sedikit menurun gara-gara siaran terganggu kerana hujan. Habis perlawanan JDT kalah tapi saya senang hati sebab tetap kenyang makan mee sotong yang ditapau bawa pulang ke hotel itu.

Moga besday girl mendapat hadiah kenangan yang paling manis dalam hidupnya.



Sekian...

1 comment:

Anonymous said...

I love you..tq for bring me there..saka saya kenyang senpai.

Lynn