Monday, February 20, 2012

Buat Yang Tersayang




Perkongsian novel pada kali ini, saya cadangkan kepada peminat novel cinta dapatkan karya dari penulis Maya Rasyidah terbitan Group Karangkraf ( Alaf 21)

Ini adalah bacaan santai saya. Pada saya buku ini tidak berat untuk ditafsir atau dihadam oleh minda. Sangat ringkas. Apa yang memikat hati saya tentang buku ini adalah penggunaan Bahasa Melayu Brunei. Bertambah lagi kosa kata dan juga dapat mengenali serba sedikit adat dan budaya Melayu Brunei. Mungkin agak sukar sedikit untuk memahaminya tetapi percayalah ia adalah sesuatu yang amat seronok jika kita mempunyai sifat ingin tahu yang tinggi.

Satu yang saya sedikit tidak gemar, watak didalam novel ini digambarkan terlalu sempurna. Barangkali selepas ini ada yang kata saya seorang yang anti kepada kesempurnaan.

Itu pandangan saya dan pastinya citarasa setiap pembaca berbeza. Dapatkan naskhah anda dan selaminya...







" Cinta seringkali akan lari bila kita mencari...tetapi cinta juga seringkali dibiarkan bila ia menghampiri "





No comments: