Saturday, February 25, 2012

Matahari

Jadilah sepertinya,
Sinar cahaya kepada semua,
Sumber tenaga segala,
Paksi untuk semesta,
Sinarnya sampai walau dalam gelita..



Sebuah kumpulan cerpen dari Seorang penulis muda Tn Hilal Asyraf terbitan Galeri Ilmu. Terdapat 18 buah cerpen tentang cinta, persahabatan, kekeluargaan dan kehidupan berlandaskan Islam.

Saya sangat terkesan dengan buku ini. Setiap karya beliau sangat berbekas dihati. Sukar untuk saya luahkan tetapi..moga saya juga menemui jalanNYA.

Seperti kata Hilal Asyraf didalam apresiasinya.."sesungguhnya saya akan berasa rugi apabila orang membaca karya saya hanya untuk berseronok sahaja, tetapi tidak mengambil pengajaran dalam meningkatkan kualiti hidupnya"

Maka saya meneruskan hidup mencari keredhaanNYA... Moga saya belum terlewat...


No comments: