Sunday, January 27, 2013

Berfikir Gaya Champion

Tajuk  Buku :  Berfikir Gaya Champion
Penulis : Hizamnuddin Awang @ Web Sutera
Bilangan M/S : 190
Terbitan Galeri Ilmu.
Genre: Motivasi/ Tarbiah.



"Champion adalah orang yang mampu bangkit di saat sukar"

Sebuah buku motivasi. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur. Buku ini boleh menjadi pendorong atau memberi jalan untuk kita yang menghadapi kekecewaan dalam mengejar impian. Bagaimana untuk memimpin diri ke arah yang lebih baik.


Umpama sebuah diari yang tertulis kisah peribadi penulis sendiri, bagaimana beliau bangkit menjadi insan yang hebat.  Beliau bukanlah berasal dari golongan keluarga yang berada tetapi itu bukan alasan untuk mengapai impian. Setiap dari kita punya kisah dan cerita yang tanpa kita sedar jika dihalusi ciri-ciri seorang champion itu sudah ada dalam diri masing-masing.

Aku syorkan buku ini kepada mereka yang mencari-cari hadiah yang sesuai untuk diberikan kepada seseorang tidak kira untuk anak-anak ataupun teman-teman.


Rumusannya, penulis mengajak pembaca mencari potensi dalam diri sendiri. Kejayaan itu bermula dengan cara kita berfikir. Sekecil mana pun kita, cara berfikir mampu mengubah hidup ke arah yang lebih baik

Ini buku ketiga aku baca untuk awal tahun 2013. Agak perlahan pembacaan aku sekarang kerana aku lebih hebat membeli buku dari membacanya. Kegilaan yang sukar untuk di tafsirkan.

Mengenali secara peribadi penulis buku ini aku kira ia satu bonus. Isi kandungannya buku ia kebanyakkan aku sudah baca dari blog beliau. Kisah yang biasa-biasa dijadikan luar biasa tanpa kita sedari. Mungkin pada mata kasar ia sesuatu yang kecil tetapi impaknya sangat besar dalam menongkah arus kehidupan. Untuk apa mimpikan bulan andai mentol yang tergantung di syiling itu pun kita masih perlukan tangga untuk mencapainya.





 Hidup tanpa tindakan adalah mati tetapi hidup tanpa berfikir adalah mati sebelum bertindak.




2 comments:

Web Sutera said...

Alhamdulillah. Terima kasih, Cikpuan Suhailah Onn.

Adakah 'membeli buku namun lambat baca' itu suatu penyakit? :-)

P/s: Cuba crop sikit grafik kaver itu. Hihihiihi..

sue onn said...

Sama-sama Tn Web Sutera.

Membeli buku namun lambat baca bukan suatu penyakit tetapi jika membeli sesuatu tanpa membeli buku itu yang sakit..

Haha2..saya ambil gambar tu dari tempat Abg Web lah.. saja bagi orang kenal wajah Web Sutera..