Tuesday, October 21, 2008

aKu TaK PaHaM aKaN DiRiKu..

Hari nie aku tak tau apa yg aku rasa..bosan ke?..sedih ke?..gembira ke?..entah semuanyer bercampur menjadi satu..apa sebenarnya aku nak buat? aku tak tau...perlu puaskan hati semua org ke? aku rasa tak mampu..sampai bilalah nak keje nie..bosan tahap cipan dah nie...keje..keje..keje..keje itu satu ibadah ye keje tu satu ibadah..tapi kalau kena marah tu apa ekk?
Dunia nie tak adil ke? napa org lain leh senang je abis kan duit? napa aku takleh..kene jimat2..kene fikir ratus kali nak wat apa pun...mmmm..mati sbb berfikir jelah aku nie...
Apa sebenarnya yang aku nak???...hehehe aku pun tak tahu..yang pasti aku blurrrr sekarang nie..
Orang boleh kata apa pun pada kita tapi napa orang tak nak dengar kita kata apa pun pada dia? adil ke?..perlu ke kita jadi pendengar setia? sedangkan org tak dengar pun kisah kita..perlu ke kongsi bahagia? kalau org lain sentiasa pergi dari kita bila dia bahagia? nak ke berkongsi derita?..sedangkan bahagia pun lupa pada kita apatah lagi nak sama derita....ahh hebatnya kisah sepasang mata tak pernah berjumpa namun kala menangis bersama...
siapa sebenarnyer aku?ingin aku bahagia semua disisi tapi sapa yg bahagiakan aku..perlu ke aku jadi lilin? bakar diri sendiri utk org lain?..ye teringat aku kisah dewi cinta..cerita lilin dan bunga api..ceritanyer panjang berjela tapi yg nak disampaikan sikit aje..bunga api atau lilin?...bunga api cantik bila dibakar..meriah..tapi hanya seketika..lilin? cahaya malap tiada apa yg menarik..tapi dia kekal menyinari (selagi lilin tu lum abislah..hehehe)..ikut jelah kata bunga nie..
Mungkin hari ini tak seindah mana bagi aku..tapi aku bersyukur kerana masih bernyawa..untuk berkata2.

5 comments:

Anonymous said...

wah sue....ko seday yek hr nie....
jd ler seperti matahari....sinarannyer kekal..memberi kehidupan pd semua makhluk tanpa mencederakan dirinye sendiri.....

GenusCatasetum said...

jangan la sedih-sedih sue..... tak per kiter ada sini utk happy2 kan awak...
tapi tak sentiasa bersama, cuma sekadar kawan...

Linda Amri said...

aik apsal nko sedih sueonn? nko dah jadik mi suhun ye

kertas biru said...

sebenarnya mudah kita nak faham diri kita berbanding org lain yg nak faham diri kita, yang penting beri peluang diri sendiri dulu dan kekuatan dalaman kita. Tetapi biasa ler kadang2 kita lebihkan org lain daripada diri kita semuanya hanya untuk orang yg kita sayang...

GenusCatasetum said...

ehem...ehem... saper si 'kertas biru' nieh sue...?