Thursday, June 18, 2009

JaLaN-JaLaN CaRi MaKaN

Satu perkara yang aku suka ketika bercuti ialah cari tempat makan. Masa nie lupakanlah segala pantang larang. Telan jelah semua. Sakit tanggung sendiri. Cerita banyak pun tak guna..Jamu Mata jelah yer.


Sedap aiskrim nie?..nie kat Cameron Highlands nie..Aku pun tak tau apa rasa sebab yang makan nie Datin yg ikut trip cuti-cuti Malaysia kami.


Ni cendol kat Langkawi ( terletak sebelah dgn Lapangan Terbang Langkawi). 3 hari berturut-turut makan cendol pulut nie akibatnya aku separuh nyawa sebab semput. Sedap wei... Hari hujan pun leh bawa lari mangkuk makan dalam kete..bayangkan penangannya.



Yang nie laksa. Aku bukan lah penggemar tegar laksa nie. Tapi bila kena laksa nie, 3 hari turut gak aku makan. Leh cari kat tempat Cendol Pulut tu. Abg yang menjual tu siap bg diskaun hari last kitaorg makan disitu..Siap menunggu lagi sebab hari terakhir tu kami lewat sampai di sana untuk menjamu selera. Ahaksss..



Ikan bakar. Ni di Langkawi. Gerai yang mana aku lupa. Not bad lah.

.......................................................................................................................................................

Apa Yang Bakal Anda Saksikan DiBawah nie Nanti Adalah Sesuatu Yang Boleh Buat Anda Menggeleng Kepala...

^

^

^

^

^

^

Dah abis licin..nie Makan di Medan ikan bakar Kuala Perlis. Setiap kali mkn ikan bakar depa semua mesti order kerang gak.

Maaf Kucing...Kami betul-betul lapar..

* Tiada gambar sebelum dimakan sebab saat makanan diletak atas meja kami dah tak pandang kiri kanan lagi.

Bercuti tak boleh dipisahkan dengan mencuba makanan di tempat lain. Masa ni janganlah fikir sangat duit yang keluar sebab pada aku itu adalah habuan bagi diri yang penat bekerja. Rugi kalau menolak sebelum merasa. Renung-renungkan dan selamat makan..

Terima kasih Ain... ( kali nie aku bg tau nama) untuk gambar-gambar diatas. Aku bila tengok makanan memang lupa nak snap gambar..ahakss...

11 comments:

kertas biru said...

Sue Lapar ler pula aku tgk. Sedap tu...bila ler aku nak gie makan lagi?ahaks....

aiN said...

bila lah nak makan mcm tu lagi...terseliur pula tgk pict. tu...

illaieylla said...

sueeeeeeeeeeeeee
akak pun tau tmpt sue mkn cendol kat langkawi tu. mmg sedap kan. pas tu yg ikan bakar tu bkn kat pdg maksirat ke......

terliurnye air liur teringat ikan bakar langkawi ..... adoi la rasa nak gi lg kat sana.

bestnya abc tu...... mst taruk strawberi kan

aloy_paradoks said...

lu suke la buat gua lapar.

Linda Amri said...

sue, aku ni tgh dlm proses menurunkan berat badan, ko tunjuk gambo2 ni mmg sgt mencabar kredibiliti aku aaa

sabar je lah labuuuu

matabulat (lat) said...

sedap nye semua menu2 tu terutama laksa utara my pebret...nyam..nyam

sue onn said...

kertas biru --->> jom2 kita gi sana lagi

ain --->> datang sini bah..kita mkn lagi..

kak illa --->> hehehe sedap kak hinggap menjilat siku

En ALoy --> wa memang suka wat lu lapar

kak linda ---> makan jelah selagi bernyawa..lupakan jelah diet tu..ahaksss

matabulat ---> memang sedap..cubalah cari di sana

-Ain-Dak In- said...

kak sue.........besnye!!!!!!!
terliur ain nih.......
adehhh..

GC said...

Omakk aiiii.....licinnn....
alhamdulillah ^.^

suhaiza-abidin said...

uih... bestnya.. dah lama tak dapat mkn camtu..

rindu kak sue dan semua kawan2 ramfc!

Fikri Rais said...

Jom Langkawi !!! :)

Jalan Jalan Cari Makan Langkawi